Vagabondowe zapiski z wolontariatów

Lato w środku listopada

Dotarłyśmy dzisiaj do gorących źródeł, hot springs, położonych po środku niczego, gdzieś w prowizji Lazium.

191
Vagabonda, moczy się i korzysta z właściwości gorących źródeł

Było przed 17 kiedy weszłam do środka płytkiego basenu wypełnionego przyjemnie ciepłą woda. W bieliźnie, bo przecież nie spakowałam do 20 kilogramowej walizki stroju kąpielowego, nie w listopadzie…  Powoli zaczynał się zachód słońca, wiec po lewej stronie nad horyzontem, niebo przybrało kolor intensywnej pomarańczy i różu-moja ulubiona kombinacja kolorów. Nad głową było jednak grafitowo i gwiaździście. Relaks. W oddali słyszałam pobrzękujące świerszcze. Lato w środku listopada.  Obok mnie zebrała się grupka włoskich kobiet, które najprawdopodobniej rozmawiały o jedzeniu. Na 100% rozmawiały o jedzeniu. Rozumiałam tylko pojedyncze słowa: mąka z cieciorki, pieprz, cukinia, karafka wody… Kiedy ktoś opuszczał basen, wszyscy głośno i chóralnie go żegnali, krzycząc „Buona notte”(trochę mi to przypominało początek i koniec lekcji w szkole podstawowej,kiedy dzieci musiały głośno przywitać i pożegnać nauczyciela).

Za możliwość popluskania w ciepłych źródłach nie zapłaciłyśmy żadnego euro centa.  Miałyśmy wszystko uregulować po kąpieli, ale ponieważ nikt nie pilnował już wejścia, odjechałyśmy w stronę agroturystyki.

334

Sofia z Australii opowiedziała mi, co zdziwiło ja we Włoszech, kiedy pojawiła się tu kilka miesięcy temu. Pierwsza rzecz,  to godzina otwarcia banku w miasteczku w którym mieszka.   8:35!!!! Te pięć minut to chyba na porannego papierosa. Albo na poranną kawę. Bank zamykają o 14:35. Siesta!

Kolejna rzecz: znak drogowy z ostrzeżeniem: Uwaga drzewa wzdłuż drogi!!! Nie znam się na tym, ale wydaje mi się, że szybciej zobaczy się przecież duże drzewo niż mały trójkątny znak…

Tekst: Magdalena Vagabonda

https://www.facebook.com/MagdalenaVagabonda

Skomentuj

