Vagabondowe przemyślenia o wolontariacie

wolontariat: workaway.info, WWOOF.net

O stronie workaway.info dowiedziałam się słuchając audycji w radio prowadzonej przez Jakuba Bączka, trenera mentalnego polskich siatkarzy, którzy we wrześniu 2014 roku zdobyli Mistrzostwa Świata. O nim samym usłyszałam jednak kilka miesięcy później, kiedy do Poznania przyjechał Nick Vujcic. Człowiek bez rąk, bez nóg, bez ograniczeń. Niesamowity człowiek, którego historia  chwyciła mnie za serce. Nick urodził się z rzadką chorobą znaną jako zespół tetra-amelia, czyli całkowitym wrodzonym brakiem kończyn. Warto zapoznać się z jego historią. Nick przekuł swoją niepełnosprawność w misję, podczas której jeździ po świecie i naucza miłości i szacunku do siebie i innych ludzi. Musiałam go zobaczyć na żywo. Organizatorzy imprezy oprócz Nicka zaprosili innych gości, w tym właśnie Jakuba Bączka. Jego występ zrobił na mnie wielkie wrażenie. Zaczęłam szukać w internecie jego wywiadów i różnych wystąpień. I tak oto właśnie natrafiłam na jego audycję radiową. Wspominał w niej jak tanio podróżować po świecie. Jak tylko wspomniał o workaway.info, włączyłam laptopa, aby bliżej zapoznać się z tą niesamowitą ideą, o której wcześniej nigdy nie słyszałam. Zapisałam stronę w ulubionych i wiedziałam, że prędzej czy później zarejestruję się na niej i zostanę wolontariuszką.

Dwa dni po otrzymaniu wypowiedzenia z pracy, zarejestrowalam się na tej stronie. Musialam zaplacić 23 euro, aby móc kontaktować się z osobami, które na całym świecie zapraszają wolontariuszy do siebie. Seszele, Bali, Australia, Peru, Norwegia, Wyspy Wielkanocne, Jamajka, Chiny, Zambia, Sri Lanka Nowa Zelandia. Only the sky is the limit. Opcji jest mnóstwo. Można na przykład pojechać do hiszpańskiej Grenady i pomagać przy prowadzeniu ośrodka jogi i medytacji. Wolontariuszka, z którą obecnie jestem we Włoszech, była w takim miejscu i bardzo je zachwala. Rano pomagała w kuchni, przy przygotowywaniu wegańskich posiłków, a wieczorem brała udział w zajęciach jogi. Wcześniej była w Maroko i we Francji. Amerykanki z Florydy, które również poznałam na agroturystyce, obecnie przybywają na Sycylii, gdzie pomagają przy prowadzeniu wegańskiej restauracji (Dziewczyny są niesamowite. Sprzedały samochód, wynajęły mieszkanie i teraz eksplorują Europę, zbierając doświadczenia i wiedzę, ponieważ zamierzają w przyszłości założyć agroturystykę). Ja otrzymałam wcześniej propozycje, aby przyjechać do Francji do organicznej winnicy, gdzie Pierre, właściciel, oprócz organicznych win, robi też organiczne soki z jabłek i winogron, a po pracy jeździ dużo na rowerze i uprawia trekking. Zaproszono mnie też do Barcelony, gdzie miałam pomagać przy prowadzeniu hostelu. Jakie wybiorę następne miejsce? Hm…w głowie mam już kilka pomysłów…

Idea wolontariatu workaway.info jest taka: pracuję około 4-5 godzin dziennie. Weekendy mam wolne.

1467442900083
Gotowa do podróży

W zamian otrzymuję jedzenie i nocleg. Nie podpisuję żadnej umowy, więc jestem wolnym człowiekiem, który w każdym momencie może zadecydować czy ruszać dalej w świat.  Dojazd jest na własny koszt.

Jest jeszcze organizacja WWOOF, o której dowiedziałam się we Włoszech. Łączy ona wolontariuszy, którzy są zainteresowani pomocą przy prowadzeniu organicznych farm. Tylko. WWOOF jest więc skrótem od Word Wide Opportunities On Organic Farms. Tutaj wolontariusz zajmuje się sadzeniem nasion, robieniem kompostu, zbieraniem owoców i warzyw, pomaga robić wina, chleb czy sery. „If you are interested in alternativeways of living and want to meet interesting people then WWOOFing is for you!” Tak siebie opisują na swojej stronie internetowej. rejestracja jest płatna.

http://www.wwoof.net

Chcesz wiedzieć więcej na temat możliwości wolontariatu za granicą? Odwiedź zakładkę, gdzie odpawiadam na najczęściej pojawiające się pytania:

https://lifeinprogress528.wordpress.com/category/vagabonda-odpowiada-faq/


 

Tekst: Magdalena Vagabonda

 

2 thoughts on “wolontariat: workaway.info, WWOOF.net

Skomentuj

