Vagabonda filozoficznie

Pytania

12193315_1010028712394832_7808159241737015504_n

Anthony Robbins, autor mojej ulubionej książki „Obudź w sobie olbrzyma”, coach i człowiek, który pomaga ludziom osiągać swoje marzenia, twierdzi, ze jakość naszego życia zależy od jakości pytań, które sobie zadajemy.

Warto usiąść sobie wieczorową porą, zwłaszcza teraz, kiedy za oknem zapanowała cisza i spokój, i spisać sobie wartości, które są dla nas najważniejsze. Czy jest to miłość? Rodzina? Praca? Może bezpieczeństwo? Albo pieniadze? Cokolwiek znajdzie się na pierwszych trzech miejscach, niech stanie się to Waszym codziennym drogowskazem.

Dla mnie wartością są podróże. Przygody. Poznawanie nowych ludzi. Słuchanie ich historii. Nauka. Poznawanie siebie w nowych sytuacjach. Urozmaicenie.

Zanim odkryłam to, co dla mnie ważne, musiałam przetrwać kilka stresujących lat w korporacjach. W obozach pracy, jako Magdalena – Niewolnica Systemu. Bo dałam sobie wmówić, że kariera jest najważniejsza.  Tymczasem tak mi było tam źle, ze chciałam zniknąć całą swoją osobą. Chciałam stać  się transparentna. Moje ciało zachorowało na bielactwo, żeby ostrzec mnie, że idę w złym kierunku. Że czas na zmiany. Czas na transformacje. Wtedy tego nie rozumiałam. Byłam przerażona dysfunkcją mojego ciała. Ale teraz jestem mu wdzięczna za pokazanie mi żółtej kartki i przekierowanie na inne tory. Inne tory myślenia. Inne tory postrzegania naszej rzeczywistości.

Namawiam, aby otworzyć swoje oczy…

Tekst: Magdalena Vagabonda

Skomentuj

