Vagabonda filozoficznie

po co? dlaczego?

Dlaczego straciłam kilka miesięcy temu pracę?

Po co straciłam kilka miesięcy temu pracę?

Widzicie różnicę w tych dwóch pytaniach? Dlatego tak ważne jest, jakie stawiamy sobie pytania. Pytanie „dlaczego” stawia mnie w pozycji ofiary. Dlaczego? Dlaczego to się stało? Dlaczego ja? To słowo, które ciągnie w dół, które każe nam patrzeć w przeszłość…

Pytanie „po co” mobilizuje, aktywuje, pomaga znaleźć dobre rozwiązanie. Przymusza trochę do refleksji, wglądu i zastanowienia. To słowo, dzięki któremu skupiamy się na naszej przyszłości…

Tak mi się wydaje 😉

Zadawajmy więc sobie dobre pytania, a otrzymamy dobre, mądre odpowiedzi.

Tekst: Magdalena Vagabonda

Skomentuj

