Vagabondowe zapiski z wolontariatów

chiński rok Małpy

Karnawał, karnawał i po karnawale. Tłum turystów zniknął z ulic, turyści poznikali więc i z naszego hostelu.

W ostatni weekend karnawału mieliśmy tutaj mały armagedon. Ze strychu donosiliśmy nawet łóżka, aby wszystkich pomieścić. Było nas około 20. Większość gości przyleciała z Azji. Była też dziewczyna z Chile, Kolumbii, starszy pan z Londynu i artysta Włoch.

Była dziewczyna z Chin, która siorbała i mlaskała przy jedzeniu tak bardzo, że musiałam kilka razy przewrócić oczyma.

Była grupka przyjaciół z Tajwanu, która wyjadła moje jedzenie z lodówki.

Była dziewczyna z Chile, która w rytm muzyki urugwajczyka Jorge Drexlera, upichciła obiad w hostelowej kuchni, a potem zaprosiła mnie na wspólny posiłek.

Była też inna azjatka, która poczęstowała mnie ich regionalnym, ananasowym przysmakiem…

…I była dziewczyna, która opowiedziała mi o Chińskim Nowym Roku, który miał miejsce 8 lutego-wtedy to rozpoczął się chiński rok Małpy. Małpy, która symbolizuje „spirit of adventures”. Wszystko się zgadza, pomyślałam. Wiem bowiem, że w mojej dacie i godzinie urodzenia, występują obecnie dwie małpy. Bonus! Wychodzi więc na to, że czeka mnie niesamowity rok. Pełen przygód! Małpa symbolizuje więc ciekawość świata oraz kreatywną energię. Jest znakiem poszukiwaczy i odkrywców, tych, którzy szukają nowych dróg w swoim życiu. Największym wrogiem Małpy jest nuda, przy dwóch Małpach w moim znaku zodiaku, myślę, że na brak wydarzeń nie będę narzekać 😉 Bo…wszystko się zgadza!

Póki co dalej jestem w Wenecji. 1 marca lecę na Sycylię-bilet już kupiłam! W końcu moje ciało zacznie produkować witaminę D3. Tutaj, nawet jeśli jest słoneczna pogoda, to na słońce załapiesz się tylko na Placu San Marco i spacerując wzdłuż Canale Grande. Uliczki są za wąskie, a zabudowa za wysoka, aby przedostało się tutaj słońce.

W każdym razie…póki co jest spokojnie i leniwie, ale może to cisza przed burzą?

Magdalenainprogress

Skomentuj

