Vagabonda filozoficznie · Vagabondy różne worki

Żeby więcej słuchać i bardziej otwierać oczy

Za kilka dni minie rok, kiedy to zostałam w Polsce bez pracy. Za kilka tygodni minie rok, kiedy to wsiadłam na pokład samolotu do Włoch, by stanąć w jednym szeregu z wolontariuszami. W sumie to powinnam powoli kończyć moją przygodę (zgodnie z tym, co ustaliłam sama ze sobą w zeszłym roku), ale ja wiem, że dopiero zaczynam. Skończę, kiedy któregoś dnia stwierdzę, „że to już”, że misja powoli dobiega końca. Tak jak od kilku dni czuję, że czas opuścić Włochy i udać się do innego kraju. Całe szczęście mam czas i nigdzie się nie spieszę.

1472396320611
Szwajcaria. Przełęcz San Bernardino. 

Czego spodziewałam się, pakując kilka moich ubrań i książki do plecaka? Wszystkiego najlepszego. Przygody. Pozytywnych wrażeń. Ciekawych ludzi. Pięknych miejsc. Przede wszystkim liczyłam jednak na mój rozwój osobisty, większy wgląd w samą siebie i w funkcjonowanie świata. Uczę się cały czas. Najbardziej z tych sytuacji, które przynoszą czasem ból i smutek. Całe szczęście tych lekcji przerobiłam mało, ale są one bardzo wartościowe. Nauczyłam się więc, aby dbać o siebie, swoje potrzeby i żeby nie zgadzać się na mało. Aby nie przywiązywać się do ludzi, rzeczy i sytuacji i doceniać to, co jest w danym momencie, bo za chwilę może tego już nie być. Aby pamiętać, że wiele rzeczy, sytuacji jest iluzją. Żeby więcej słuchać, mocniej otwierać oczy i więcej pytać. Żeby nie oceniać innych. Żeby być tu i teraz. Żeby więcej dawać z siebie dobrego. Że szczęście znajdziemy w nas, nie w rzeczach materialnych. Że szczera rozmowa i jasna komunikacja to podstawa w relacjach ludzkich. Że im więcej człowiek pije alkoholu i się odurza, tym mniej myśli.

Jak wyszłam ze swojej strefy komfortu? Jak zostawiłam wszystko? Czy była to łatwa decyzja i z czym musiałam się zmierzyć zanim wyruszyłam na pierwszy wolontariat do Włoch? O moich emocjach i  zwątpieniach

https://lifeinprogress528.wordpress.com/2015/11/12/strefa-komfortu/

Tekst: Magdalena Vagabonda

Skomentuj

