Vagabondowe przemyślenia o wolontariacie · Vagabondy różne worki

Zmiany.

„Jedyną stałą rzeczą jest zmiana”

Heraklit z Efezu.

Postanowiłam nie planować rzeczy aż tak bardzo naprzód. Na początku 2016 roku porezerwowałam sobie różne wolontariaty. Jeden, ten na Sycylii, odwołałam w czerwcu. Kolejny w szkole jogi i kite-surfingu też na Sycylii został odwołany, ponieważ host postanowiła zatrudnić na stałe wolontariuszy z Brazylii. Nie mając tego w planach, pojawiłam się za to dwa razy w tym samym miejscu na północy Włoch.

W czerwcu myślałam o tym, aby w 2017 roku zacząć mój wolontariat od Wysp Kanaryjskich, potem polecieć do Portugalii, a  stamtąd przenieść się do Grecji. Na ten moment myślę już o wyjeździe do zupełnie innego kraju i wiem, że to też jeszcze może się zmienić.

Dzisiaj mam swoją rocznicę. Przewróciłam swoje życie do góry nogami 28 października 2015 roku. Teraz wiem, że kolejne miejsca do których pojadę, mają mnie jeszcze bardziej przybliżyć do życia jakim chcę żyć, zgodnego z moimi wartościami, do życia które ze mną rezonuje. Nie chcę odhaczać odwiedzanych krajów tylko dla ich odhaczania, aby potem móc je wymieniać.”Byłam tu. Byłam tam. Jeszcze widziałam to i zobaczyłam tamto”. Teraz moje vagabondowanie będzie bardziej uzależnione od tego, jaką treścią chcę wypełnić moje życie. Nie od przypadku. Chociaż z drugiej strony…

Przestałam już wierzyć w przypadki, bo wszystko co się pojawia w moim życiu, układa się ostatecznie w logiczną całość. Nie zawsze jest to widoczne od samego początku, ale przychodzi taki moment, prędzej lub później, kiedy wszystko zaczyna do siebie pasować.

Tekst: Magdalena Vagabonda

Skomentuj

