Vagabonda filozoficznie · Vagabondy różne worki

Motto Twojego życia

Zainspirowana książką, którą sprawiłam sobie na Święta Bożego Narodzenia i zbliżającym się Nowym Rokiem, postanowiłam napisać post, który zainspiruje z kolei Was do refleksji na temat kondycji i jakości Waszego życia.

Jest takie ćwiczenie, które kilka lat temu kazała mi wykonać moja Pani Coach, kiedy to sfrustrowana i nieszczęśliwa pracą w korporacji oraz pustką w moim życiu, trafiłam do niej na sesję. Miałam  usiąść nad kartką papieru i wyobrazić sobie siebie w wieku 90 lat i spojrzeć wstecz na moje życie jak na film, który został nakręcony na jego podstawie.

Co powiedziałabym o tym filmie? Jakie były moje przemyślenia i spostrzeżenia? Jakie byłoby MOTTO MOJEGO ŻYCIA, tytuł filmu, gdybym miała taki napisać?

Robiąc te ćwiczenia, miałam zadać sobie następujące pytania:

–> Czy czegoś żałuję?

–> Co musiałabym w życiu zmienić, aby było one pełniejsze?

–> Czy wykorzystałam  swoje talenty i zdolności?

–> Czy mogę powiedzieć, że dobrze wykorzystałam moje życie?

–> Czy przysłużyłam się innym ludziom, światu?

–> Czy zaangażowałam się w to, co jest dla mnie naprawdę ważne i cenne i nadało sens mojemu  życiu?

–> Czy żyłam zgodnie z moimi wartościami?

–> Co mówią o mnie ludzie?

To, co robimy teraz, wpływa na to, jak nasze życie będzie wyglądało za miesiąc, za pół roku czy za rok. Jeśli zdecyduję się dzisiaj iść pobiegać i ćwiczyć sport regularnie, to za rok moje ciało będzie zdrowe i wytrzymałe, a ja będę mieć dużo energii. Jeśli zamiast sportu, wybierać będę częściej wygodne siedzenie w kanapie i zajadanie się ciasteczkami, wtedy za rok najprawdopodobniej będę mieć nadwagę i być może podejrzenie o cukrzycę. Jadąc do Włoch na wolontariat, postanowiłam uczyć się włoskiego. Dzięki temu teraz mówię po włosku. Oczywiście, zamiast siedzieć nad słownikami, książkami, mogłam robić coś zupełnie innego, co przyniosłoby inne konsekwencje w moim życiu. Bo tak to właśnie działa, za każdym naszym działaniem/wyborem/decyzją, jest… KONSEKWENCJA.

DECYZJA–> KONSEKWENCJA W PRZYSZŁOŚCI–> JAKOŚĆ NASZEGO ŻYCIA

Więc na jakie motto Ty się decydujesz?

Tekst: Magdalena Vagabonda

4 thoughts on “Motto Twojego życia

  1. Bardzo ciekawy blog, przypadkiem na niego trafilam i z przyjemnoscia poczytam o Twoich doswiadczeniach. Czy moge spytac, co to byla za inspirujaca ksiazka? Jestem wlasnie na rozdrozu w swoim zyciu i szukam jakichs inspiracji, pomyslow, co dalej zrobic z soba i swoim zyciem… Rozwazam wolontariat jako jedna z mozliwosci, ale nie wiem, czy nie za stara jestem (36)…
    Pozdrawiam serdecznie 🙂 Ola

    Polubienie

    1. Cześć Ola, bardzo dziękuję za komentarz. Nie wiem czy już polubiłaś mój profil na fb, ale polecam, jeśli szukasz informacji nt.wolontariatu i inspiracji. Wczoraj umieściłam tam link do wywiadu ze mną ( podcast do wysłuchania).
      Na blogu w zakładce FAQ znajdziesz informacje informacje na temat wieku, z tym nie ma problemu. Ja jestem tylko o kapkę od Ciebie młodsza 😀

      Pozdrawiam ciepło!!!

      https://www.facebook.com/MagdalenaVagabonda

      Polubienie

    2. Jeśli chodzi o książkę…Muszę sobie przypomnieć jej tytuł! o! WYBORY KARMICZNE. Książka, który mówi o tym, że to co robimy teraz i decyzje, które podejmujemy, wpływają na nasze życie. W najbliższym czasie będę pisać o książkach, które mnie ukształtowały.

      Polubienie

Skomentuj

