Vagabonda odpowiada FAQ

Wolontariat z mężem, przyjacielem albo z siostrą.

Boisz się wyjechać sam/sama na wolontariat? Myślisz o tym, że byłoby super wyruszyć ze swoją przyjaciółką, chłopakiem, mężem albo całą rodziną?

Marta zapytała mnie w swoim mailu: „Wolałabym wyjechać z jakimś moim znajomym. Nie chcę robić wolontariatu sama. Myślisz, że mogłabym znaleźć takie miejsce, gdzie będę mogła pomagać na przykład z moją siostrą?”.

Tak, na wolontariat możecie pojechać nie tylko w pojedynkę. Przy zapisywaniu się na workaway macie dwie możliwości do wyboru. Możecie założyć konto indywidualne (koszt 29 euro na rok) lub konto dla dwóch osób, obojętnie czy jest to Twoja siostra, chłopak czy przyjaciel (koszt 38 euro na rok). Jeśli jednak planujesz podróżować z dzieckiem poniżej 16 roku życia, wtedy założyć trzeba konto indywidualne, na którym zaznaczasz, że towarzyszyć Ci będzie dziecko. Na stronie workaway

możesz również połączyć Twoje indywidualne konto z indywidualnym kontem Twojej przyjaciółki, jeśli planujecie podróżować razem tylko przez jakiś okres czasu.

Nigdy nie szukałam wolontariatu workaway dla mnie i dla osoby mi towarzyszącej, jednak ludzie tak podróżują i spotkałam ich całą masę.  Zwłaszcza w tak zwanych „community”, gdzie zazwyczaj jest dużo wolontariuszy (od dziesięciu w górę). Wtedy łatwiej o bycie zaproszonym, kiedy podróżujecie w parach. Widziałam również profile hostów, którzy szukali tylko damsko-męskich par: dziewczyna miała się wtedy zajmować pracami w domu, gotowaniem czy opieką nad dzieckiem, a chłopak na przykład pracami konstruktorskimi.  W Hiszpanii w centrum jogi, dołączyła do nas cała amerykańska rodzina, we Włoszech pracowałam z siostrami z Florydy, a w górach Piemontu poznałam dużo osób podróżujących w parach.

Tak, jak najbardziej. Wolontariat workaway można robić też ze znajomymi: z siostrami, braćmi, chłopakami, dziewczynami, żonami, mężami, przyjaciółki i dziećmi. Powodzenia!

wolontariat-workaway
Wolontariuszki w Portugalii: Polska-Ukraina

Tekst: Magdalena Vagabonda

Skomentuj

