Vagabondowe zapiski z wolontariatów

Wolontariat we Włoszech.

To już kolejny mój wolontariat we Włoszech. Ba! Kolejny wolontariat we Włoszech w tym samym miejscu!

Boska Italia! Dostępna i kusząca niezliczoną ilością wolontariatów… Po wolontariacie na Sycylii, w Wenecji, na wsi koło Rzymu i w Toskanii, po raz kolejny przyszła pora na wolontariat we Włoszech. Jak to mówi moja koleżanka-wolontariuszka, która obecnie jest w Andaluzji: ” a co sobie będziemy żałować!”.

Jak mówię Włochy, to zaraz widzę przed sobą słodkie tiramisu, risotto verde, włoskie sery z ricottą na czele, czerwono-żółtą pizzę margeritę, wino z Moltepulciano, włoskie gelato domowej roboty (mango!!!), sycylijskie, soczyste pomarańcze, limonciello i mirtillo, rozgrzane słońce nad moją głową, Vespy mknące przez zatłoczone ulice Romy, włoskie plaże w Cinque Terre, wyspy objęte turkusowymi wodami, Toskanię z wszystkimi małymi, kolorowymi miasteczkami ukrytymi na czubkach gór…

Obrazów w mojej głowie jest mnóstwo, wszystkie pulsujące życiem! To szczęście być tutaj znowu. Ukryłam się na tym wolontariacie we Włoszech w górach, niedaleko Mediolanu.

wolontariat Włochy 3
Centrum, w którym odbywamy wolontariat.

W ośrodku wakacyjnym. Mieszkam pod jednym dachem z wolontariuszami. Jest nas od 15 do 20. Pomagam w biurze, bo mówię po włosku. Reszta wolontariuszy, ze Stanów Zjednoczonych, Urugwaju, Australii, Francji, Szwecji, Czech i Meksyku, pomaga w kuchni przy przygotowywaniu posiłków, sprząta, pracuje w ogrodzie.

wolontariusze
Wolontariusze.

Bardzo cenię sobie to doświadczenie, z wielu powodów. Pracując w biurze, zdobywam nowe umiejętności, które być może kiedyś okażą się przydatne, jeśli będę szukać pracy. Do tego wszystkiego, jakoś tak naturalnie wyszło, zostałam animatorką czasu wolnego wolontariuszy. Prowadzę więc zajęcia jogi,  zajęcie fitness, zajęcia na świeżym powietrzu, poranne medytacje i kręgi kobiet. Ta część na wolontariacie podoba mi się najbardziej. Po pierwsze dlatego, że robię to, co kocham robić i w tym kierunku chcę podążąć-mam więc niesamowitą okazję uczyć się i zdobywać doświadczenie – wiem, że jestem na dobrej drodze. Prowadzenie jogi przez 90 minut, w języku angielskim jest wyzwaniem. Poza tym nie ma wymówek typu: jeszcze nie teraz, jeszcze muszę się nauczyć, nie jestem jeszcze wystarczająco dobra, aby jogować innych… Biorę matę, wychodzę na środek sali  przeprowadzę zajęcia. Wierzę w siebie. Uśmiechnięte twarze wolontariuszy po jodze są największą zapłatą o jaką mogłabym prosić. To miód na moje serce, kiedy słyszę, że dzięki mnie, mają lepsze doświadczenie wolontariatu, że ich inspiruję i że wpływam na jakość ich dnia…

Życie w wolontariuszowej społeczności niesie jednak wyzwania. Przy takiej ilości osób i miksie różnych temperamentów, czasem musimy stawiać czoła problemom. Romanse, zdrady, sprzeczki… Dobry materiał na nakręcenie filmu o życiu na wolontariacie. Ale obejmując wszystko to, czego tutaj doświadczam, nie mogę narzekać. Dobra, uśmiechu i przyjaźni jest zdecydowanie więcej, niż rzeczy, które zakłócają naszą harmonię i spokój.

Włochy, Italia
Lago D’Orta. Nad tym włoskim jeziorem odbywam wolontariat.

Tekst: Magdalena Vagabonda

2 thoughts on “Wolontariat we Włoszech.

  1. Witaj,
    Z radością przeczytałam twoj wpis. Wolontariat to piękna rzecz. Też pracuję często jako wolontariusz, zwykle w Hiszpanii, bo tam mam kontakt. Ale Włochy kocham i chętnie pracowałabym tu.
    Jest tylko jeden problem, jestem juz dosyć starszą osobą, jakkolwiek w pełni sił i zapału.
    Czy podrzuciłabyś mi jakieś adresy , gdzie mogłabym się aplikować na wolontariat. Teraz lecę do Hiszpanii, ale jesienią, wczesną jesienią mogłabym podjąć pracę w Italii.
    Będę wdzięczna za odzew, a narazie pozdrawiam serdecznie
    Teresa

    Polubione przez 1 osoba

    1. Cześć, dziękuję za komentarz 😀 Nie wiem czy już zajrzałaś, ale w zakładkach (są one widoczne, jeśli masz przed sobą komputer, w wersji mobilnej chyba nie…) na moim blogu jest zakładka z FQA i tam opisuję z jakieś strony korzystam i w jaki sposób wybieram hostów (osoby goszczące). Podaję kilka porad i moje spostrzeżenia. Ja korzystam tylko ze strony http://www.workaway.info Co ważne, osoby w każdym wieku, mogą tutaj szukać wolontariatu. Powodzenia! Jeśli masz konto na fb, zajrzyj też na mój profil: Magdalena Vagabonda

      Pozdrawiam i dużo dobrego życzę. Vagabonda

      Polubienie

Skomentuj

